שְׁלֹמֹה – Salomon

Gaž Bog se pšaša Salomona w cowanju, co wón se žycy za swój nadawk ako kral, ma jano wjelgin pokorne wótegrono: Wón by se žycył „pósłušnu hutšobu”.[1 kral 3,8] Njepóžeda žednu móc, žedne kšuśe wjeźone zastojnstwo abo wójnstwo. Kak by my wobchadali ze situaciju, měś žycenja liche? Guslowaŕka póbitujo w bajkach pśecej tśi žycenja. To wjeźo k tomu, až na pśikład Hansko musy se pśemysliś, co jo wažne za njogo: krala źowka, połojca kralojstwa abo gluka ako chudlazk. Co by my se žycyli? Na zemi měr? Strowosć na pśecej? Bogatstwo?

Njejo pótajmna guslowaŕka, ale Bog sam, kótaryž Salomona se pšaša. Kral mógał šybale wótegroniś: Ně, ja wšykno južo mam, ty ga sy mě „ku kraloju hucynił město mójogo nana Dabita”.[1 kral 3,7] Wón mógał teke prezentěrowaś lisćinu ze wšyknym, což ako kněžaŕ pótrjeba: pódwólne póddane, smjerś winikam, njewucerabne žrědło pjenjez. Pointa togo tšojenja ze Starego Testamenta jo, až wón co za sebje „jano” pósłušnu abo rozymnu wutšobu. To klincy pónižnje, ale tak to njejo. How se pokazujo mudrosć krala Salomona. Rozymna wutšoba jo rowno ten kluc k wšyknomu drugemu, jo ako kompas, kenž wjeźo pśez žywjenju. Salomon kśěł se pśirucyś Bogu, co słuchaś na njogo a jogo pśikazanja. Pódwólijo se wjeźenju Bóžemu, a wšykno drugego z togo slědujo.

Teke my dejali wótwažyś, co ma prioritu: Žywjenje do swójich rukow braś a pózdatnje wěźeś, co jo to nejžlěpše za nas – abo naš wósud źeńk ak źeńk do Bóžeju rukowu połožyś a jomu dowěriś. Mudrosć w Starem Testamenśe wóznamjenijo, pśipóznaś Boga ako zakład žywjenja. Taka mudrosć cyni pónižnje glědajuce na swójske zamóžnosći.

My ga planujomy, procujomy se, gótujomy. Ale Bogu mamy wuźěkowaś, gaž něco zwónoźijomy – naš wuspěch jo w jogo rukoma. Abo ze słowami Mjertyna Luthera: „Ty sy jano źěłowy rěd, góspodaŕ jo něchten drugi – ten Kněz”. Na tu wašnju njemusymy sebje za pśeliš wažne měś. Pósłušna wutšoba pomoga dowěriś, až wón se nadalej za nas stara. Tak móžo se teke staś, až to jadno abo druge žyceńko se napšawdu dopołnijo, tak ako by Bog ako zmilny nan póglědnuł na naš cedlik žycenjow. Zwětšego Bog pokazujo pak swóju miłosćiwosć z tym, až nam prezentěrujo něco kradu hynakšego, ako smy se pśedstajili. Weto abo rownycko tak jo Bog ten Kněz nam pśichylony.

אָמֵן

Bóže słowo w serbskem rozgłosu RBB na 3. njeźelu pó swětej Tšojosći, 2020-06-28.

Bildka z bajki „Zymna wutšoba” (DEFA)

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s