Israelska njeźela

Jezus płaco. Dla cogo abo dla kogo wón płaco, to stoj w ewangeliju swětego Lukasa we 19. stawje:

41Gaž Jezus se pśibližašo a na město Jerusalem póglědnu, płakašo nad nim,
42a źašo: Gaby tež ty na twójom dnju huznało, co twójomu měroju słužy. Ale něto jo wóno pśed twójima wócyma zatajone.
43Pśeto dny na tebje pśidu, až twóje winiki budu hokoło tebje wózny hobdwór twariś, tebje hoblagnuś a wót wšyknych stronow nadběgowaś,
44a budu śi gromaźe z twójimi źiśimi ze zemju rownaś, a we tebje žeden kamjeń na drugem njewóstajaś, togodla až njejsy huznało cas twójogo domapytanja.
[Lukas 19, 41–44]

Źasetej njeźeli pó swětej Tšojosći gronimy teke israelskej ako znamuška zwězanosći kśesćijanow z Israelom. Tencas Jezus płakašo wó Jerusalem. W našom casu by snaź płakał wó Washington, London, Barliń. Płakanje Jezusa jo skjaržbarske, bźezradne: Gaby teke ty źinsa huznało, co měroju słužy. Ale to jo wóno pśed twójima wócyma zatajone.

Njamóžomy wiźeś, což pomaga měroju. W tych tyźenjach smy rowno ako Jezus bźezradne a zacwiblowane. Měr w Bliskem pódzajtšu abo na cełem swěśe se zda byś jano cowanje. Prezident we Běłem domje se drějo „America first“ a grozy z „wognjom a gniwom“. Droga k měroju jo zatajona, źo jano wó móc, wliw a pjenjeze, ako w Jerusalemje za cas Jezusa. Hebrejske mě ירושלים, Jerušalajim, dajo se interpretěrowaś ako „město měra“ abo „města boga“. Jezus pak se wobskjaržyjo, až se to njewažy. Źo do tempela a groni: „Mója wjaža jo wjaža módljenja, wy pak sćo ju hucynili k rubjažnikowej jamje.“[Lukas 19, 46]

Źo bydli Bog? Gaž njejo wěcej swětnica ale rubjažnikowa jama, gaž žeden kamjeń na drugem njewóstanjo, co jo z Bogom samym? Jo njabogi, groni nihilist. Jo scasom wuśěgnuł, měni žortaŕ. Ateist pak blandri: Rědnje, bźeze tych wšych tempelow mamy skóńcnje pśižycony měr. Wóni njamógu wuznaś, až Bog móžo jano w našych wutšobach bydliś. Njewupytaju, gaž wón pśiźo na woglědach. To słowo domapytanje, kenž jo pśewzete w ewangeliumje ze stareje nimskeje rěcy, njeměni nic drugego ako woglědanje. Njejsy huznało cas twójogo domapytanja.

Boga Wóśca njejsu wuznali, ale teke Jezusa njejsu kśěli. Ten chudy drogowański prjatkowaŕ mimo mócy, kenž se njoco měś pó kazni – ten dej byś naš wumóžnik? To wjelike město Jerusalem měni, až njetrjeba žednogo Bóžego syna. Jezus jano swóju lubosć ma. Njejo cool. Njama tola žedne supermócy, ako su dešańske konfirmandy gronili? Jogo pšawa móc jo móc słowa. Jezus sam wót se groni: „Mě jo dana wšykna móc we njebju a na zemi.“[Matejus 28, 18]

Co wón pak dej cyniś – z wognjom a mjacom wšyknych k měroju nuzkaś? Jogo lubosć wšak njenuzka. Druga strona lubosći jo tužyca a śerpjenje. Z teje wjelikeje lubosći wumrějo na kśicy.

Jezus płaco dla nas, dokulaž žednogo měra njezwónoźijomy, daniž na swěśe, daniž w našych wutšobach.

Bog nam daj, až zawupytnjomy we łdzach Jezusa jogo sympatiju, sobulutosć a zmilnosć za nas, až móžomy groniś „pśez jogo rany a łdzy smy hugójte“.[Jezajas 53, 5]

Bóže słowo na źasetej njeźeli pó swětej Tšojosći w serbskem rozgłosu RBB, 2016-08–20.

Bibliske citaty pó: Biblija abo to zełe Sswėte Pißmo Starego a Nowego Teſtamenta, do ßerſkeje rėzy pſcheſtawjone, wot nowotki pilṅe pſcheglėdane a pſcheporėżane. Hala: Kanſtein (1868).

Bildka: Avraham Graicer, Licenca CC BY-SA 4.0.

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s